مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳ تیر ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین:مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران درباره جمع‌آوری رفیوژ میانی بزرگراه رسالت به منظور راه‌اندازی خط پنج BRT، گفت: برای جمع‌آوری رفیوژ، هیچ درختی قطع نمی‌شود، بلکه با جابه‌جایی، به نقطه‌ای در نزدیکی همان محدوده منتقل می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، علی‌محمد مختاری با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه‌های ترافیکی، مجوز قطع درختچه‌ها و درختان رفیوژهای میانی معابر صادر نمی‌شود، افزود: اگر طرح مصوبی در دست اجرا باشد که درختان بر سر راه اجرای طرح باشند، آنها را جابه‌جا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه جابه‌جایی درختان با استفاده از دستگاه‌های ویژه‌ای انجام می‌شود، اظهار داشت: تنها درختانی با محیط بن حداکثر 120 سانتی‌متر امکان جابه‌جایی به‌وسیله دستگاه را دارند.

مختاری با تاکید بر اینکه جابه‌جایی درختان باید در فصل مناسب انجام گیرد، گفت: بهترین زمان برای جابه‌جایی درختان، فصل زمستان و اوایل بهار است که درختان در خواب زمستانی به سر می‌برند.

وی با تاکید بر اینکه نباید با اجرای طرح‌های عمرانی و ترافیکی، از سرانه فضای سبز منطقه کاسته شود، افزود: به این ترتیب، درختان جابه‌جا شده به جای مناسبی در نزدیکی محدوده اولیه خود، منتقل می‌شوند.

رییس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران تاکید کرد: کمیسیون ماده هفت هیچ رای قطع درختی را صادر نمی‌کند و در صورتی که در جریان اجرای پروژه‌های مهم شهری، درختی از بین برود، برابر قانون، مجریان پروژه مکلف هستند که دو برابر محیط بن درخت از بین رفته، در همان محدوده درخت بکارند.

کد خبر 174804
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز